25 Eylül 2015 Cuma

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları / Ransom Riggs


Herkese merhaba!
Bloguma hoşgeldiniz!

Bu benim ilk yazım. Umarım beğenirsiniz:) Bu yazımda bu sabah bitirdiğim Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları adlı kitabın yorumunu paylaşıcam. Hadi başlayalım!

Kitabın Adı: Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları
Yazar: Ransom Riggs
Sayfa Sayısı: 398

Goodreads Puanı: 3.81
Gizemli bir ada. Terk edilmiş bir yetimhane. Fazlasiyla tuhaf fotoğraflardan oluşan bir koleksiyon.

Tüm bunlar kurgu ile fotoğrafçılığı nefes kesici bir şekilde bir araya getiren ve unutulmaz bir okuma deneyimi sunan Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları romanında keşfedilmeyi bekliyor.

Yaşadığı korkunç aile trajedisi yüzünden Galler kıyılarındaki, dünyadan uzakta kalmış bir adaya yolculuk eden on altı yaşındaki Jacob, burada Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocuklar Yetimhanesi'nin yıkıntılarını keşfetmekle kalmayıp, Bayan Peregrine'in çocuklarının sadece tuhaf olmaktan çok daha fazlası olduğunun farkına varır.

New York Times bestseller listesinden 108 haftadır inmeyen, aklınızdan çıkmayacak eski fotoğraflar eşliğinde okuyacağınız Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları, gölgelerde geçen bir macera arayan her yaştan okuyucuyu içine çekecek eşsiz bir roman.

"Gergin, duygusal ve tuhaf mı tuhaf bir ilk roman. Fotoğraflar ve metin birbirini tamamlayarak unutulmaz bir hikâye yaratıyor." 
-John Green, Kâğıttan Kentler ve Aynı Yıldızın Altında kitaplarının çoksatan yazarı-

"Bu, hipsterlar için yazılmış bir Harry Potter kitabı. Geçtiği dünyaya ve verdiği hisse bayıldım." 
-Felicia -Day-

"Fotoğraflar olmasa bile hikâye kendi başına yetermiş fakat fotoğraflar hikâyeye karşı konulmaz bir gizem ekliyor. Birinci gözden anlatı samimi, komik ve etkili. Serideki bir sonraki kitabı dört gözle bekliyorum." 
-Rick Riordan, Percy Jackson ve Olimposlular serisinin yazarı-

Kitabı övmeye başlamadan önce cildini övmek istiyorum. Bu kitap daha önce Sayfa6 Yayınları tarafından basılmıştı ve bence İthaki Yayınları sayesinde kitap resmen yeniden doğdu! Bu kitap sadece cildi için bile alınır! Çok özenle yapılmış çok kaliteli bir cilt.

Ben konusunu da çok beğendim, özellikle böyle diziler bölüm sonlarında hep bir merakla bir gizemle biter ya aynen öyle kitabın her bölümünü kafamda bir soruyla bitirdim. İçindeki resimlerle -O RESİMLER GERÇEK- hikayenin uyumu çok güzeldi. Karakterleri çok sevdim kitabı okurken onlardan biriymişim gibi hissettim, heyecanlandım, onlarla birlikte gerildim.

Konusundan bahsetmek gerekirse; Jacob küçüklüğünden beri dedesinin kendi geçmişini anlattığı hikayelerle büyümüş bir çocuk. Bu hikayeler gizemli bir adada, bir yetimhanede yaşayan tuhaf çocuklar hakkında hikayeler. Tuhaf çocuklar derken gerçekten tuhaf çocuklardan bahsediyorum. Mesela uçabilen bir kız ya da kıyafet giymezse görünmeyen çocuk. Dedesi bu hikayeleri anlatırken inanmasını kolaylaştırmak için Jacob'a çocukların fotoğraflarını da gösteriyor. Jacob ilk başlarda inansa da daha sonra büyüdükçe hikayelere inanmamaya başlıyor.
Bir gün Jacob'un başına kötü bir olay geliyor ve Jacob o adaya gitmeye ve gerçekleri öğrenmeye karar veriyor. Zaten asıl hikaye Jacob adaya gittikten sonra başlıyor.
Spoiler vermemek için burada kesiyorum:)

Ben bu kitabı çok beğendim gerçekten çok beğendim ve bana çok enteresan geldi çünkü o resimler gerçek. Kitabın arkasında resimlerin gerçek olduğu, üstlerinde hiçbir oynama yapılmadığını ve yazarın resimleri eski koleksiyonculardan ödünç aldığı yazıyor. Bana göre yazarı o konuda da tebrik etmek gerekiyor çünkü resimlere bağlı kalarak hikaye yazmakta çok zor.

Genel olarak hikaye fotoğraflarla pekiştirilince daha güzel bir hal almış. Kitapta tek sevmediğim olay canavarlardı. "Canavar" adı kitapları çocuklaştırıyor bana göre. Kitapta bir çok olağanüstü olay vardı ancak onlar beni rahatsız etmedi ama dediğim gibi canavarlar olmasaydı kitabı daha çok sevebilirdim.

Kitabı herkese tavsiye edebilirim. Kitabın dili çok akıcıydı kısa sürede okuyabileceğiniz bir kitap. Doğruluğundan emin değilim ama sanırım ikinci kitap kasım, üçüncü kitap ise ocak ayında çıkıcakmış. Seriye kesinlikle devam edicem. Devamını çok merak ediyorum!

Umarım yazım faydalı olmuştur ve bu kitabı alıp okursunuz. Eğer sizde kitabı okuduysanız yorumlarınızı benimle paylaşırsanız çok sevinirim:)

Bir sonraki yazımda görüşmek üzeree!

Not: Kitabın tanıtım videosunu da izleyebilirsiniz. (Videonun ayarlarından altyazı ayarlayabilirsiniz)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder